tisdag 24 maj 2011

Katt


Som jag längtat efter att bo med djur. Nu ska vi nämligen bli med katt!

Och inte vilken katt som helst, en som jag följt i 8 år, en som finns hos en familj som är väldigt nära min familj. Och detta är den mest keliga katt man kan tänka sig, jag brukar kalla den för "halsdukskatten", för att man kan lägga den runt halsen, somen halsduk och hon trivs med det.
Funkar som tur är bra i lägenhet också (annars har det varit min stora sorg, jag har inte mage att ta in en katt i lägenhet och att den alltför sällan får komma ut). Är uppvuxen med katten runtom mig så det skulle kännas väldigt konstigt och fel. Om nu inte katten väldigt gärna själv vill vara inne, som i detta fall.

Mazarina heter hon och ser ut såhär:
Man ser ju på henne att hon bara vill in igen opch inte alls tycker det är skönt med den kalla snön..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar