söndag 17 april 2011

Spontanutflykt till Österlen





Förra helgen åkte jag och Jon på en ytterst spontan resa till Österlen.
Jag satt hemma framför datorn och hade slutat jobba (jobbade hemma) och hade tråkigt, visste inte vad helgen skulle kunna ge mig..
Så jag kikade lite på tågresor till österlen och pratade lite med en mycket glad mamma. 15 minuter senare hade jag bestämt mig, slängt ner lite kläder (både mina och jons) och en kamera i en väska och åkkortet och stod i hallen på väg. Jon var på väg hem från jobbet och jag ringde och sa att jag tänkte åka till skåne i helgen - ska du me?

5 minuter senare sågs vi på busshållplatsen nära oss, med andan i halsen hoppade vi på en buss som vi sedan satt och höll tummarna attden skullekomma fram till centralen i tid, så att vi hann med tåget.

På Österlen glömmer jag lätt bort vad tid och rum är. Solen, naturen och alla härliga människor tar över. Man bara är. Fikar. sitter i trädgården, påtar lite, rensar lite ogräs och målar lite utemöbler som om man aldrig gjort något så roligt och skönt på evigheter (känns lätt så när man jobbar på kontor och framför dator hela dagarna).
Sen träffar man lite fler folk. Av någon märklig anledning kommer det ofta folk på spontanbesök hem till min mamma. Hon bor på lägligt och har oftast en kaka i närheten att smaka på...
Jon rycker ogräs

Jag på stranden





Kan det vara bärnsten kanske?

Vackra strukturer i sanden



Elvis

En jordig sten hade en liten växt ovanpå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar